LOG IN BLIV MEDLEM
  • English
  • Dansk
Kontakt os

Adresse

Rygårds Alle 1
2900 Hellerup
Tlf: 3946 3600
Jura tlf: 3946 3605
Presse tlf: 2176 8404 pd@pharmadanmark.dk

Sekretariatets åbningstider

Mandag - torsdag 9.30 - 16.00
Fredag 9.30 - 14.00
Navn Stilling Telefon E-mail
Andreas Thilqvist Konsulent 2893 3311 at@pharmadanmark.dk
Annette Meyer Økonomi- og administrationschef 3946 3600 am@pharmadanmark.dk
Arendse Veirø Specialkonsulent, cand. jur. Barselsorlov ave@pharmadanmark.dk
Bente Gade Chef for ledelsessekretariatet 5121 0661 bg@pharmadanmark.dk
Bo Ekkert Knudsen Juridisk chef, advokat 3946 3633 bek@pharmadanmark.dk
Casper Gad Advokat 3946 3627 cg@pharmadanmark.dk
Christian K. Thorsted Kommunikationschef 2176 8404 ckt@pharmadanmark.dk
Frederik Kragh Nielsen Politisk konsulent 2448 6266 fkn@pharmadanmark.dk
Gry Hamborg Advokat 3946 3635 gh@pharmadanmark.dk
Iben Treebak Chefkonsulent, Karriere & Netværk 3946 3618 ibt@pharmadanmark.dk
Jakob Ørum Jørgensen Advokatfuldmægtig 3946 3615 jj@pharmadanmark.dk
Julie Strægaard PA for ledelsen 3132 6212 js@pharmadanmark.dk
Karin Ortmann Servicemedarbejder 4084 9833 ko@pharmadanmark.dk
Lotte Skovdal PDA sagsbehandler og arrangementskoordinator 3946 3609 lsk@pharmadanmark.dk
Mai-Brit Ladekarl Karrierevejleder 3946 3628 mbl@pharmadanmark.dk
Malene Dalmark Espeland Kommunikationskonsulent 3010 2277 mde@pharmadanmark.dk
Marie Fog Faglig chefkonsulent 3025 5311 mf@pharmadanmark.dk
Natasia Lykkeholm Klausen Advokat 3946 3636 nlk@pharmadanmark.dk
Rikke Løvig Simonsen Formand for Pharmadanmark 3124 0265 rls@pharmadanmark.dk
Sarah Piil Kommunikationskonsulent 6168 9854 ssp@pharmadanmark.dk
Simone Skovvart Piil Studentermedhjælper 3946 3606 spi@pharmadanmark.dk
Susanne Vodstrup Receptionist 3946 3607 sv@pharmadanmark.dk
Susie Stærk Ekstrand Adm. direktør 3017 8865 se@pharmadanmark.dk
Troels Yde Toftdahl Politisk Chef 4146 3626 tyt@pharmadanmark.dk
Du er her:
Hjem - Sundhedsvidenskabelig konsulent (barselsvikariat)

Sundhedsvidenskabelig konsulent (barselsvikariat)

Sundhedsvidenskabelig konsulent (barselsvikariat)
Dansk

Har du en systematisk, videnskabelig tilgang til opgaveløsning og en solid sundhedsvidenskabelig baggrund? Har du energi og vilje til at facilitere projekter og processer på et højt fagligt niveau? Kender du forholdene i klinikken eller på sygehusapoteket? Motiveres du af muligheden for at være med til at realisere Medicinrådets ambitiøse mål? Kan du lide at samarbejde med andre faggrupper? Så er du muligvis vores nye kollega.
 
Om os
Medicinrådet er et uafhængigt råd, der er etableret af Danske Regioner med henblik på at: 

  • stille større krav til dokumentation for, at ny og eksisterende medicin er til gavn for patienterne
  • fremme hurtig og ensartet anvendelse af nye såvel som eksisterende lægemidler på tværs af sygehuse og regioner
  • skabe et stærkere grundlag for prisforhandlinger og udbud vedrørende medicin, så der opnås mest mulig sundhed for pengene.

Medicinrådet blev etableret den 1. januar 2017. Det består af et råd, et sekretariat med 48 medarbejdere og en række videnskabelige fagudvalg.
Medicinrådet vurderer medicinen fagligt, så medicinanvendelsen er til gavn for patienterne, tager stilling til om ny medicin kan anbefales som standardbehandling samt udsteder behandlingsvejledninger og rekommandationer for anvendelse af medicinen.
 
Dine opgaver
Som sundhedsvidenskabelig konsulent i Medicinrådets sekretariat spiller du en vigtig rolle for arbejdet i Rådet. Du er sammen med de øvrige konsulenter projektansvarlig for den faglige udarbejdelse af redegørelser til Medicinrådet i form af protokoller, anbefalinger og sagsforelæggelser. Din primære opgave er således, at klæde Medicinrådet på til at kunne tage de nødvendige beslutninger. Dine opgaver vil være:

  • faglig betjening af Rådet og de videnskabelige fagudvalg af specialister, herunder bl.a. analyser af evidens for nye lægemidler og i forbindelse med terapigennemgange udarbejdelse af faglige rapportudkast, processtyring, og sagsforelæggelser
  • betjene og samarbejde med landets dygtigste specialister i udarbejdelsen af anbefalinger for medicinanvendelse
  • sikre at arbejdet med evaluering af nye lægemidler og anvendelse af medicin i forskellige terapiområder foregår i overensstemmelse med standarder og retningslinjer fastlagt af Medicinrådet
  • deltage i udviklingen af metoder og koncepter for sekretariatets arbejde
  • samarbejde med kolleger i sekretariatet om de enkelte projekter.

Om dig
Du skal være fagligt velfunderet og have lyst til at arbejde med lægemiddelfaglige spørgsmål. Vi forventer, at du:

  • har en relevant akademisk uddannelse som f.eks. læge, farmaceut, mediciner med industriel specialisering, folkesundhedsvidenskabelig kandidat eller humanbiolog
  • er velfunderet videnskabeligt og metodisk
  • har erfaring med at kvalitetsvurdere studier
  • kender forholdene i klinikken eller på sygehusapoteket
  • er en dygtig procestekniker
  • er teamorienteret, tager initiativ og ansvar og opnår resultater
  • er lyttende og opmærksom på nuancer og detaljer
  • er god til og værdsætter at samarbejde med kolleger og Medicinrådets interessenter

har et positivt menneskesyn og godt humør.
 
Vi kan tilbyde dig at:

  • blive en central aktør i en markant organisation, som du får mulighed for, sammen med dygtige og ansvarsbevidste kolleger, at sætte dit præg på
  • deltage i realiseringen af Medicinrådets væsentlige samfundsmæssige rolle
  • blive en del af en rummelig og fleksibel organisation, hvor vi sætter en lyttende og motiverende omgangsform højt og lægger vægt på åbenhed, dialog og samarbejde.
  • Medicinrådets faglige medarbejdere indgår i teams, der ledes af en teamleder.

Om ansættelsen
Følger gældende overenskomst for akademisk personale indgået mellem Regionernes Lønnings- og Takstnævn og en række AC-organisationer. Der vil desuden være mulighed for forhandling af kvalifikationstillæg. Arbejdstiden er 37 timer ugentligt inklusiv. frokost.
Som medarbejder i Medicinrådet skal man kunne opfylde de til enhver tid gældende habilitetsregler, som kan ses her: http://www.medicinraadet.dk/om-os/habilitet.
 
Vi har et barselsvikariat af ni måneders varighed til besættelse pr. 1/1 2020 eller hurtigst muligt.

Ansøgning og spørgsmål
Lyder ovenstående interessant, så send din ansøgning med eksamenspapirer og CV hurtigst muligt og senest fredag den 8. november 2019.
Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Tenna Bekker på tlf.nr. 28 92 18 82.

Søg stillingen

< Tilbage

@ 2017 Pharmadenmark    CVR 65250314