LOG IN BLIV MEDLEM
  • English
  • Dansk
Kontakt os

Adresse

Rygårds Alle 1
2900 Hellerup
3946 3600
Jura 3946 3605
Presse 2176 8404
Karriere 3946 3630 pd@pharmadanmark.dk

Sekretariatets åbningstider

Mandag - torsdag 9.30-16.00
Fredag 9.30-14.00
Navn Stilling Telefon E-mail
Anders Rune Bjerrum Chef for politik, kommunikation og presse 2989 3169 ab@pharmadanmark.dk
Andreas Thilqvist Marketingansvarlig 2893 3311 at@pharmadanmark.dk
Annette Meyer Økonomi- og administrationschef 3946 3600 am@pharmadanmark.dk
Arendse Veirø Specialkonsulent, cand. jur. 3946 3638 ave@pharmadanmark.dk
Casper Gad Advokat 3946 3627 cg@pharmadanmark.dk
Christian K. Thorsted Kommunikationschef 2176 8404 ckt@pharmadanmark.dk
Danny Bukh Almstrup Chefkonsulent 3946 3632 dba@pharmadanmark.dk
Gry Hamborg Advokat 3946 3635 gh@pharmadanmark.dk
Hanne Højholdt Adamsen Juridisk chefkonsulent 3946 3612 hha@pharmadanmark.dk
Iben Treebak Chefkonsulent, karriere & netværk 3946 3618 ibt@pharmadanmark.dk
Julie Johnsen Juridisk chef, advokat 3946 3622 jujo@pharmadanmark.dk
Julie Strægaard PA for ledelsen 3132 6212 js@pharmadanmark.dk
Karin Ortmann Servicemedarbejder 4084 9833 ko@pharmadanmark.dk
Lotte Skovdal PDA-sagsbehandler og arrangementskoordinator 3946 3609 lsk@pharmadanmark.dk
Maria Stove Kommunikationskonsulent 3946 3600 ms@pharmadanmark.dk
Marie Fog Faglig chefkonsulent 3025 5311 mf@pharmadanmark.dk
Mathilde Bak Advokatfuldmægtig 3946 3629 mba@pharmadanmark.dk
Natasia Lykkeholm Klausen Advokat Barselsorlov nlk@pharmadanmark.dk
Nina Lund-Andersen Advokat 3946 3614 nla@pharmadanmark.dk
Rikke Løvig Simonsen Formand for Pharmadanmark 3124 0265 rls@pharmadanmark.dk
Sarah Piil Kommunikationskonsulent Barselsorlov ssp@pharmadanmark.dk
Simone Skovvart Piil Studentermedhjælper 3946 3606 spi@pharmadanmark.dk
Susanne Vodstrup Receptionist 3946 3607 sv@pharmadanmark.dk
Susie Stærk Ekstrand Adm. direktør 3017 8865 se@pharmadanmark.dk
Du er her:
Home - Medicinrådet søger en sundhedsvidenskabelig konsulent

Medicinrådet søger en sundhedsvidenskabelig konsulent

Medicinrådet søger en sundhedsvidenskabelig konsulent
Udefinereret

Har du en systematisk, videnskabelig tilgang til opgaveløsning og en sundhedsvidenskabelig baggrund? Vil du være med til at sikre mest mulig sundhed for pengene i det danske sundhedsvæsen? Vil du være med til at udvikle og implementere QALY i Danmark? Kan du svare ja til ovenstående, så læs videre her.

Om Medicinrådet
Medicinrådet er et uafhængigt råd, der er etableret af Danske Regioner i januar 2017 med henblik på at: 

  • stille større krav til dokumentation for, at ny og eksisterende medicin er til gavn for patienterne
  • fremme hurtig og ensartet anvendelse af nye såvel som eksisterende lægemidler på tværs af sygehuse og regioner
  • skabe et stærkere grundlag for prisforhandlinger og udbud vedrørende medicin, så der opnås mest mulig sundhed for pengene.

Medicinrådets sekretariat er en spændende, dynamisk arbejdsplads med et højt arbejdstempo. Vi er godt 50 medarbejdere med en bred vifte af uddannelsesmæssige baggrunde. Fælles for os alle er, at vi kommer med en høj faglighed og lægger stor vægt på tillidsfuldt samarbejde.

Vi står på tærsklen til at ændre vores metode, da Medicinrådet i begyndelsen af 2021 ændrer metoden for vurdering af nye lægemidler ved at inddrage kvalitetsjusterede leveår, QALY, i vores vurderinger. Du vil derfor også skulle være med til at implementere disse nye metoder og sætte dit præg på den fremtidige proces.

Du kan læse mere om Medicinrådet her.

Dine opgaver
Som sundhedsvidenskabelig konsulent i Medicinrådets sekretariat spiller du en vigtig rolle. Du er sammen med de øvrige konsulenter projektansvarlig for den faglige udarbejdelse af redegørelser til Medicinrådet i form af protokoller, vurderingsrapporter, anbefalinger og sagsforelæggelser. Din primære opgave er således, at klæde Medicinrådet på til at kunne tage de rette beslutninger.

Dine opgaver vil være:

  • faglig betjening af Rådet og Medicinrådets fagudvalg bestående af specialister fra landets sygehuse
  • kvalitetsvurdere evidensen for nye lægemidlers effekt, udarbejde rapportudkast og processtyring
  • betjene og samarbejde med landets dygtigste specialister i udarbejdelsen af behandlingsvejledninger for medicinanvendelse
  • deltage i implementeringen af QALY som ny metode for sekretariatets arbejde
  • varetage dialogen med ansøgende virksomheder
  • samarbejde med kolleger i sekretariatet om de enkelte projekter.

Din uddannelse, erfaringer og kvalifikationer
Du skal være fagligt velfunderet og have lyst til at arbejde med lægemiddelfaglige spørgsmål. Med indførelsen af QALY som ny metode for Medicinrådet vil de sundhedsvidenskabelige og sundhedsøkonomiske fagligheder blive mere integreret, og derfor vil det være en fordel, hvis du også har kendskab til og interesse for at arbejde med sundhedsøkonomiske modeller. Derudover forventer vi, at du har en relevant akademisk uddannelse som f.eks. læge, mediciner med industriel specialisering, folkesundhedsvidenskabelig kandidat, humanbiolog eller farmaceut. Vi forestiller os desuden, at du har et par års erfaring eller mere. Du er god til og værdsætter tværfagligt samarbejde med kolleger og interessenter.

Vi forventer desuden, at du:

  • har erfaring med at kvalitetsvurdere studier
  • er velfunderet videnskabelig og metodisk, fx har kendskab til GRADE
  • har kendskab til eller erfaring med QALY
  • er dygtig til at kommunikere mundtligt og skriftligt – hvilket er nødvendigt, når du skal præsentere dine sager for Rådet
  • tager initiativ, ansvar og opnår resultater
  • har en struktureret og selvstændig tilgang til dit arbejde med øje for detaljerne og kan bevare overblikket i pressede situationer
  • har et godt kendskab til sundhedsvæsenets organisation og funktion
  • har forståelse for Medicinrådets position i det danske sundhedsvæsen og trives med at arbejde i en organisation præget af stor politisk bevågenhed.

Vi tilbyder dig:
Et spændende job i en spændende organisation, der spiller en markant rolle for de sundhedsteknologiske og økonomiske prioriteringer. Du vil få indflydelse på udviklingen af Medicinrådets arbejde med at vurdere nye lægemidler og deltage i realiseringen af Medicinrådets væsentlige samfundsmæssige rolle. Personligt vil du få mulighed for at udvikle dine faglige kvalifikationer og kompetencer i stærke sundhedsfaglige og sundhedsøkonomiske teams med alle muligheder for sparring og udvikling.
Derudover vil du blive en del af en rummelig og fleksibel organisation, hvor vi sætter en lyttende og motiverende omgangsform højt og lægger vægt på samarbejde, åbenhed og dialog.

Om ansættelsen
Stillingen er til besættelse den 1. januar 2021 eller hurtigst muligt derefter. Ansættelsen følger gældende overenskomst for akademisk personale indgået mellem Regionernes Lønnings- og Takstnævn og en række AC-organisationer. Der vil desuden være mulighed for forhandling af kvalifikationstillæg. Arbejdstiden er 37 timer ugentligt inkl. frokost.
Som medarbejder i Medicinrådet skal man kunne opfylde de til enhver tid gældende habilitetsregler, som kan ses her: http://www.medicinraadet.dk/om-os/habilitet.

Vil du vide mere?
Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Tenna Bekker på tlf. 28921882.

Er du interesseret?
Lyder ovenstående interessant, så send din ansøgning med eksamenspapirer og CV hurtigst muligt og senest søndag den 6. december 2020. Vi forventer at holde ansættelsessamtaler i slutningen af uge 50 og i starten af uge 51.

Søg stillingen

< Tilbage

Pharmadanmark    CVR 65250314