LOG IN BLIV MEDLEM
  • English
  • Dansk
Kontakt os

Adresse

Rygards Alle 1
2900 Hellerup
Tlf: 3946 3600
Jura tlf: 3946 3605
pd@pharmadanmark.dk

Sekretariatets åbningstider

Mandag - torsdag 09.30 - 16.00
Fredag 09.30 - 14.00
Navn Stilling Telefon E-mail
Andreas Thilqvist Konsulent 39463626 at@pharmadanmark.dk
Annette Meyer Økonomi- og administrationschef 39463639 am@pharmadanmark.dk
Arendse Veirø Specialkonsulent, cand. jur. ​3946 3638 ave@pharmadanmark.dk
Bente Gade Chef for ledelsessekretariatet 39463621 bg@pharmadanmark.dk
Bo Ekkert Knudsen Juridisk chef, advokat 20769923 bek@pharmadanmark.dk
Casper Gad Advokat 39463627 cg@pharmadanmark.dk
Christian K. Thorsted Kommunikationschef 39463614 ckt@pharmadanmark.dk
Frederik Kragh Nielsen Politisk konsulent 39463620 fkn@pharmadanmark.dk
Gry Hamborg Advokat 3946 3635 gh@pharmadanmark.dk
Iben Treebak Chefkonsulent, Karriere & Netværk 39463618 ibt@pharmadanmark.dk
Julie Strægaard PA for ledelsen 3132 6212 js@pharmadanmark.dk
Karin Ortmann Servicemedarbejder 40849833 ko@pharmadanmark.dk
Lotte Skovdal PDA sagsbehandler og arrangementskoordinator 39463609 lsk@pharmadanmark.dk
Mai-Brit Ladekarl Karrierevejleder 3946 3628 mbl@pharmadanmark.dk
Malene Dalmark Espeland Kommunikationskonsulent 39463634 mde@pharmadanmark.dk
Manna Louise Schreiner Nielsen Studentermedhjælper 39463603 mln@pharmadanmark.dk
Marie Fog Faglig chefkonsulent 39463619 mf@pharmadanmark.dk
Natasia Lykkeholm Klausen Advokat 39463636 nlk@pharmadanmark.dk
Pressetelefon 21768404 ckt@pharmadanmark.dk
Rikke Løvig Simonsen Formand for Pharmadanmark 31240265 rls@pharmadanmark.dk
Sarah Piil Kommunikationskonsulent 39463637 ssp@pharmadanmark.dk
Simone Skovvart Piil Studentermedhjælper 39463606 spi@pharmadanmark.dk
Susanne Vodstrup Receptionist 39463607 sv@pharmadanmark.dk
Susie Stærk Ekstrand Adm. direktør 30178865 se@pharmadanmark.dk
Troels Yde Toftdahl Politisk Chef 41463626 tyt@pharmadanmark.dk
Du er her:
Hjem - Pharmacovigilance projektleder til Lægemiddelstyrelsens Sektion for National Lægemiddelovervågning

Pharmacovigilance projektleder til Lægemiddelstyrelsens Sektion for National Lægemiddelovervågning

Pharmacovigilance projektleder til Lægemiddelstyrelsens Sektion for National Lægemiddelovervågning
Udefinereret

Vil du være en del af en ambitiøs og moderne arbejdsplads, indgå i samarbejde både nationalt og i europæisk regi og brænder du for data, effektive processer og IT-løsninger så er du måske vores nye kollega i Lægemiddelstyrelsens Sektion for National Lægemiddelovervågning (PVDK).

Om os 
Du bliver medarbejder i en organisation, som har visionen om via innovation og løbende forbedringer at blive en af Europas førende lægemiddelstyrelser. Der er udarbejdet en perspektivrig og ambitiøs strategi, der skal bringe Lægemiddelstyrelsen i europæisk topklasse.

Sektionen for National Lægemiddelovervågning overvåger og forbedrer sikkerheden ved brugen af markedsførte lægemidler i Danmark. Sektionen består af tre teams, hvoraf det ene er et pharmacovigilance forretningssupport team, som er ansvarlig for udvikling, projekter og systemer, der understøtter den nationale lægemiddelovervågning. Det er til netop dette team, at vi søger en projektleder.

Om team Udvikling, Projekter & Systemer 
Teamet varetager en lang række tværgående opgaver med fokus på systemer og forretningssupport, herunder projektledelse af opgaver på tværs af sektionen, Lægemiddelstyrelsen og EU. Derudover varetager teamet en lang række tekniske driftsopgaver, løbende udvikling og forbedring af de systemer og processer, der indgår i overvågningssystemkomplekset.

Overvågningssystemkomplekset er afgørende for teamets og sektionens opgavevaretagelse og består af en række systemer, bl.a. indberetningsblanketter og -webservice, bivirkningsdatabase, sagsbehandlingssystem, signalhåndteringssystem, dataudveksling og rapporteringsløsninger til dataanalyse og dataudtræk.

Job og ansvarsområder 
Du vil indgå i et velfungerende og relativt nyt team, hvor der er solid erfaring med pharmacovigilance, projektledelse og systemarbejde. Du skal i samarbejde med dine kollegaer både i og uden for teamet løbende bidrage til videreudvikling af systemunderstøttelsen af den nationale lægemiddelovervågning.

Vi står over for en større udskiftning af systemerne i overvågningskomplekset og har en ambitiøs plan om i den forbindelse at implementere en endnu højere grad af automatisering af processer. Dette gælder både internt i egne systemer samt for borgere og sundhedsvæsen i forhold til deres bivirkningsrapportering til Lægemiddelstyrelsen.

Dine primære arbejdsopgaver bliver at: 

  • lede og koordinere projekter vedrørende udskiftning af systemerne i overvågningskomplekset 
  • indgå i arbejdet med at udvikle vores projektledelsesmetoder
  • levere information til Lægemiddelstyrelsens ledelse 
  • indgå i den daglige drift i forhold til leverandørstyring og opfølgning. 

Som projektleder indgår du i et tværfagligt projektteam, hvor du vil arbejde tæt sammen med en af husets it-projektledere om at levere de nye PV systemer.

Uddannelse og professionelle kvalifikationer 
Du har en akademisk uddannelse og gerne sundhedsfaglig erfaring.

Derudover er det vigtigt, at du har: 

  • erfaring med projektledelse og leverandørsamarbejde 
  • flere års erfaring inden for lægemiddelovervågning (pharmacovigilance), gerne med håndtering af bivirkningsindberetninger og signaler 
  • en forretningsmæssig indgangsvinkel til IT, stærke proceskompetencer og glæde ved at arbejde i krydsfeltet mellem pharmacovigilance og IT 
  • gode kommunikationsevner både på dansk og engelsk.

Personlige kvalifikationer 
Vi forventer, at du har: 

  • personligt drive og energi 
  • gode samarbejdsevner både internt og eksternt 
  • god til at danne følgeskab 
  • evnen til at forstå og formidle tekniske problemstillinger og løsninger til forretning og ledelse 
  • analytiske evner og arbejder selvstændigt og struktureret med stort engagement.

Du vil få en række selvstændige arbejdsopgaver, som spænder vidt. Det er derfor vigtigt, at du tænker i løsninger og trives med, at der til tider er tryk på.

Lægemiddelstyrelsen tilbyder 
Du bliver en del af et dynamisk fagligt miljø, blandt dygtige og ihærdige kolleger. Vores arbejdsklima er uformelt og fyldt af engagement, humor og gensidig respekt. Du vil få udfordrende og afvekslende opgaver med mulighed for at anvende og udvikle dine kompetencer inden for et bredt felt af arbejdsopgaver, og du får mulighed for efter- og videreuddannelse inden for relevante områder.

Om ansættelsen 
Du vil blive ansat i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation. Du vil blive ansat som enten special- eller chefkonsulent afhængig af kvalifikationer.

Der er tale om en fuldtidsstilling.

Vil du vide mere? 
Du kan få mere at vide om stillingen ved at kontakte sektionsleder Tanja Erichsen fra den 31.juli til 5.august på tlf. 2526 5291.

Du kan læse mere om Lægemiddelstyrelsen på www.lmst.dk.

Er du interesseret? 
Klik på ”søg stillingen” og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 33-34.

Lægemiddelstyrelsen har røgfri arbejdstid. 

Vi opfordrer alle interesserede til at søge stillingen – uanset alder, køn, religion, handicap, etnisk baggrund.

< Tilbage

@ 2017 Pharmadenmark    CVR 65250314