LOG IN BLIV MEDLEM
  • English
  • Dansk
Kontakt os

Adresse

Rygårds Alle 1
2900 Hellerup
Tlf: 3946 3600
Jura tlf: 3946 3605
Presse tlf: 2176 8404 pd@pharmadanmark.dk

Sekretariatets åbningstider

Mandag - torsdag 9.30 - 16.00
Fredag 9.30 - 14.00
Navn Stilling Telefon E-mail
Andreas Thilqvist Konsulent 2893 3311 at@pharmadanmark.dk
Annette Meyer Økonomi- og administrationschef 3946 3600 am@pharmadanmark.dk
Arendse Veirø Specialkonsulent, cand. jur. Barselsorlov ave@pharmadanmark.dk
Bente Gade Chef for ledelsessekretariatet 5121 0661 bg@pharmadanmark.dk
Bo Ekkert Knudsen Juridisk chef, advokat 3946 3633 bek@pharmadanmark.dk
Casper Gad Advokat 3946 3627 cg@pharmadanmark.dk
Christian K. Thorsted Kommunikationschef 2176 8404 ckt@pharmadanmark.dk
Frederik Kragh Nielsen Politisk konsulent 2448 6266 fkn@pharmadanmark.dk
Gry Hamborg Advokat 3946 3635 gh@pharmadanmark.dk
Iben Treebak Chefkonsulent, Karriere & Netværk 3946 3618 ibt@pharmadanmark.dk
Jakob Ørum Jørgensen Advokatfuldmægtig 3946 3615 jj@pharmadanmark.dk
Julie Strægaard PA for ledelsen 3132 6212 js@pharmadanmark.dk
Karin Ortmann Servicemedarbejder 4084 9833 ko@pharmadanmark.dk
Lotte Skovdal PDA sagsbehandler og arrangementskoordinator 3946 3609 lsk@pharmadanmark.dk
Mai-Brit Ladekarl Karrierevejleder 3946 3628 mbl@pharmadanmark.dk
Malene Dalmark Espeland Kommunikationskonsulent 3010 2277 mde@pharmadanmark.dk
Marie Fog Faglig chefkonsulent 3025 5311 mf@pharmadanmark.dk
Natasia Lykkeholm Klausen Advokat 3946 3636 nlk@pharmadanmark.dk
Rikke Løvig Simonsen Formand for Pharmadanmark 3124 0265 rls@pharmadanmark.dk
Sarah Piil Kommunikationskonsulent 6168 9854 ssp@pharmadanmark.dk
Simone Skovvart Piil Studentermedhjælper 3946 3606 spi@pharmadanmark.dk
Susanne Vodstrup Receptionist 3946 3607 sv@pharmadanmark.dk
Susie Stærk Ekstrand Adm. direktør 3017 8865 se@pharmadanmark.dk
Troels Yde Toftdahl Politisk Chef 4146 3626 tyt@pharmadanmark.dk
Du er her:
Hjem - Teamleder søges til Lægemiddelstyrelsens Laboratorium

Teamleder søges til Lægemiddelstyrelsens Laboratorium

Teamleder søges til Lægemiddelstyrelsens Laboratorium
Udefinereret

Vil du være en del af en ambitiøs og moderne arbejdsplads og indgå i samarbejde både nationalt og i europæisk regi? Har du viden om farmaci og analytisk kemi og brænder du for ledelse af medarbejdere? Så er du måske vores nye kollega i Lægemiddelstyrelsens Laboratorium.

Om os
Vi arbejder for effektive, sikre og tilgængelige lægemidler samt sikkert medicinsk udstyr. Vores vision er at nå en topplacering blandt de europæiske lægemiddelstyrelser, og vi har inden for de regulatoriske og politiske rammer væsentlig indflydelse på små og store sager med konsekvenser for retningen i vores samfund.

Om Laboratoriet
Laboratoriet er ansvarlig for at overvåge lægemidler på det danske marked. Vi kontrollerer og analyserer stikprøver af en række lægemidler på baggrund af en risikobaseret udvælgelse. Vi behandler også reklamationer over lægemidler og undersøger indberetninger om forfalskede eller ulovlige lægemidler. Laboratoriet er inddelt i 3 faglige grupper på i alt 31 medarbejdere, der er specialiserede i analyser af kemiske, radioaktive og biologiske lægemidler. Vi er en aktiv samarbejdspartner i det europæiske kontrolsystem og arbejder med standardisering af lægemidler gennem den europæiske farmakopé og Dansk Lægemiddelstandard (DLS).

Din hverdag
Du bliver en del af laboratoriets sektionsledelse, der består af en sektionsleder og 2 teamledere. Du vil få indflydelse på teamets kompetencer, interne processer og samspil med andre. I det daglige vil vi dele personaleledelsesopgaverne mellem de to teamledere og sektionslederen. Tilsvarende er der lavet en opgavefordeling mellem sektionens ledere på de tværgående drifts- og udviklingsopgaver i laboratoriet. Du viI som teamleder få indflydelse på fastlæggelsen af opgave- og ansvarsfordelingen samt lede personalet for den kemiske og radiokemiske gruppe, der består af 15 medarbejdere. Hele sektionsledelsen på laboratoriet indgår i enhedsledelsen for lægemiddelkontrollen.

Som teamleder skal du have fokus på

  • Tilrettelæggelse, planlægning af og opfølgning på kontrolopgaver af markedsførte lægemidler ved brug af et bredt udsnit af analysemetoder inden for kemi og farmaci
  • Medarbejdertrivsel
  • Optimering af processer
  • Driftsopgaver
  • Deltagelse i audits.

Din profil
Som succesfuld teamleder bliver det afgørende med en synlig ledelsesstil, der mobiliserer det bedste i andre og videreudvikler et godt arbejdsmiljø med dygtige og engagerede medarbejdere. Du har eksempelvis faglige kompetencer inden for farmaceutisk og kemiske analyse af lægemidler og kan supplere med erfaring inden for ledelse som et godt grundlag for at skabe forbedringer igennem kvalitetsledelse, driftsledelse og LEAN. Du har stærke samarbejds- og kommunikationsevner og er i stand til at træffe beslutninger og bevare overblikket også i en travl hverdag. Din uddannelsesbaggrund er farmaceutisk eller anden lægemiddelfaglig uddannelse.

Du har erfaring med farmaceutiske analyser, med udvikling og validering af analysemetoder og kendskab til kvalitetskontrol inden for lægemiddelområdet. Din vigtigste kompetence er ledelse gennem mennesker, strukturering og tilskæring af opgaver samt evne at skabe overblik og understøtte leverancer til tiden.

Du har en profil, der kan udbygge vores arbejde med kontrol af lægemidler til den rette kvalitet, og du kan orkestrere de mange krav, Lægemiddelstyrelsens laboratorium skal leve op til via sin akkreditering efter ISO 17025. 

Vi tilbyder  
En stilling med ansvar og et spændende samarbejde på tværs af huset på alle niveauer. Du får en vigtig rolle på en arbejdsplads i udvikling med dygtige kollegaer og god plads til at udvikle personlige og faglige kompetencer, og du bliver en del af en enhed, en sektion og et team med et godt sammenhold og god humor. Du vil som teamleder møde en organisation, hvor det forventes, at alle tager ansvar og arbejder selvstændigt. Enhedens ledere og medarbejdere kender deres område, men samtidig er der også tradition for, at man arbejder tværfagligt og trækker på hinandens kompetencer i styrelsen. Kulturen i enheden er præget af en uformel tone og fælles bevidsthed om betydningen af det gode samspil i en travl hverdag.

Om ansættelsen
Du bliver ansat som chefkonsulent med personaleledelse efter gældende overenskomst mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation.

Det er en forudsætning for ansættelse i Lægemiddelstyrelsen, at du ikke ejer aktier, anparter, andele eller lignende i en lægemiddel- og/eller medicovirksomhed. Ejer du i dag såkaldte medarbejderaktier i en lægemiddel- og/eller medicovirksomhed, har du dog en vis periode til at afhænde disse aktier.

Kontakt os gerne
Få mere at vide om stillingen ved at ringe til enhedschef Merete Hermann (Telefon: 44 88 95 81) eller sektionsleder Lone Stengelshøj Olsen (mobil 44 88 97 45).

Er du interesseret?
Klik på "søg stillingen" og send os din ansøgning med CV og eksamensbevis. Ansættelsessamtaler forventes afholdt i 43 og 44.

Lægemiddelstyrelsen har røgfri arbejdstid.

Vi opfordrer alle interesserede til at søge stillingen – uanset alder, køn, religion, handicap, etnisk baggrund.

 

< Tilbage

@ 2017 Pharmadenmark    CVR 65250314