LOG IN BLIV MEDLEM
  • English
  • Dansk
Kontakt os

Adresse

Rygårds Alle 1
2900 Hellerup
3946 3600
Jura 3946 3605
Presse 2176 8404
Karriere 3946 3630 pd@pharmadanmark.dk

Sekretariatets åbningstider

Mandag - torsdag 9.30-16.00
Fredag 9.30-14.00
Navn Stilling Telefon E-mail
Anders Rune Bjerrum Chef for politik, kommunikation og presse 2989 3169 ab@pharmadanmark.dk
Andreas Thilqvist Marketingansvarlig 2893 3311 at@pharmadanmark.dk
Annette Meyer Økonomi- og administrationschef 3946 3600 am@pharmadanmark.dk
Arendse Veirø Specialkonsulent, cand. jur. Barselsorlov ave@pharmadanmark.dk
Casper Gad Advokat 3946 3627 cg@pharmadanmark.dk
Christian K. Thorsted Kommunikationschef 2176 8404 ckt@pharmadanmark.dk
Danny Bukh Almstrup Chefkonsulent 3946 3632 dba@pharmadanmark.dk
Gry Hamborg Advokat 3946 3635 gh@pharmadanmark.dk
Hanne Højholdt Adamsen Juridisk chefkonsulent 3946 3612 hha@pharmadanmark.dk
Iben Treebak Chefkonsulent, karriere & netværk 3946 3618 ibt@pharmadanmark.dk
Jakob Ørum Jørgensen Advokatfuldmægtig 3946 3615 jj@pharmadanmark.dk
Julie Johnsen Juridisk chef, advokat 3946 3622 jujo@pharmadanmark.dk
Julie Strægaard PA for ledelsen 3132 6212 js@pharmadanmark.dk
Karin Ortmann Servicemedarbejder 4084 9833 ko@pharmadanmark.dk
Lotte Skovdal PDA-sagsbehandler og arrangementskoordinator 3946 3609 lsk@pharmadanmark.dk
Maria Stove Kommunikationskonsulent 3946 3600 ms@pharmadanmark.dk
Marie Fog Faglig chefkonsulent 3025 5311 mf@pharmadanmark.dk
Natasia Lykkeholm Klausen Advokat Barselsorlov nlk@pharmadanmark.dk
Nina Lund-Andersen Advokat 3946 3614 nla@pharmadanmark.dk
Rikke Løvig Simonsen Formand for Pharmadanmark 3124 0265 rls@pharmadanmark.dk
Sarah Piil Kommunikationskonsulent Barselsorlov ssp@pharmadanmark.dk
Simone Skovvart Piil Studentermedhjælper 3946 3606 spi@pharmadanmark.dk
Susanne Vodstrup Receptionist 3946 3607 sv@pharmadanmark.dk
Susie Stærk Ekstrand Adm. direktør 3017 8865 se@pharmadanmark.dk
Du er her:
Home - Nyheder - COVID-19: Hjælp til selvstændige medlemmer

COVID-19: Hjælp til selvstændige medlemmer

COVID-19: Hjælp til selvstændige medlemmer
26.03.2020 Redaktionen

Selvstændige er blevet særligt hårdt ramt af den alvorlige situation omkring COVID-19, og mange har oplevet aflysning af opgaver og fald i deres omsætning. 

Derfor er det glædeligt, at Folketingets partier er blevet enige om en hjælpepakke, som sender en tiltrængt redningskrans til solo-selvstændige og freelancere blandt andre.

Den nye aftale er en mulighed for selvstændige erhvervsdrivende, som mister mere end 30 pct. af deres normale omsætning på grund af de initiativer, myndighederne har taget for at stoppe COVID-19. Kompensationen vil udgøre 75 pct. af det forventede omsætningstab i perioden. Kompensationen kan dog maksimalt udgøre 23.000 kr. per måned.

Læs om aftalen

Hvis du som selvstændig allerede har oplevet, at dine kunder aflyser opgaver, skal du være opmærksom på følgende:

Har du i din aftale med kunden aftalt særlige vilkår for aflysning, er udgangspunktet, at disse vilkår gælder. Der kan være tale om force majeure, og dermed risikerer du, at du ikke kan gøre aflysningsvilkårene gældende.

Pharmadanmark anbefaler, at du går i dialog med kunden om af finde en løsning, som fungerer for jer begge, for eksempel udskyder opgaven til et senere tidspunkt. På den måde mister du ikke din indtjening, men udskyder den. Måske kan opgaven også løses, uden at I behøver at mødes fysisk og dermed risikerer smitte.

Nogle selvstændige har forsikret sig imod driftstab. Har du en sådan forsikring, skal du naturligvis med det samme kontakte forsikringsselskabet.

Bliver du som selvstændig syg af virusset, kan du få sygedagpenge efter de almindelige sygedagpengeregler, hvis du er medlem af en a-kasse. 

Også Pharmadanmarks sekretariat er berørt af situationen og har naturligvis fulgt myndighedernes anbefaling om at lade medarbejderne arbejder hjemme fra. Du kan finde alle kontaktoplysninger her

Læs om Pharmadanmarks netværk for selvstændige og iværksættere.

21.09.2020
På grund af den stigende smitte med corona-virus arbejder de fleste af Pharmadanmarks medarbejdere hjemmefra indtil 4. oktober, men vi er der stadig for dig, hvis du har brug for hjælp....
18.09.2020
Der er i år tre kandidater til to pladser som ordinære medlemmer af Pharmadanmarks Hovedbestyrelse (HB) for de privatansatte medlemmer. Derfor skal der nu afholdes valg. Alle privatansatte får...
15.09.2020
Corona-epidemien forhindrer i år afholdelsen af den fysiske farmaceutiske verdenskongres (FIP), men kongressen blev i går åbnet – virtuelt. Her blev den danske farmaceut og Ph.d. Charlotte Rossing...
15.09.2020
For at hjælpe danske eksportvirksomheder gennem coronakrisen har regeringen i samarbejde med erhvervslivet etableret otte genstartteams, der skal bidrage til Forum for genstart af dansk eksport....
Pharmadanmark    CVR 65250314