LOG IN BLIV MEDLEM
  • English
  • Dansk
Kontakt os

Adresse

Rygårds Alle 1
2900 Hellerup
Tlf: 3946 3600
Jura tlf: 3946 3605
Presse tlf: 2176 8404 pd@pharmadanmark.dk

Sekretariatets åbningstider

Mandag - torsdag 9.30 - 16.00
Fredag 9.30 - 14.00
Navn Stilling Telefon E-mail
Andreas Thilqvist Konsulent 2893 3311 at@pharmadanmark.dk
Annette Meyer Økonomi- og administrationschef 3946 3600 am@pharmadanmark.dk
Arendse Veirø Specialkonsulent, cand. jur. Barselsorlov ave@pharmadanmark.dk
Bente Gade Chef for ledelsessekretariatet 5121 0661 bg@pharmadanmark.dk
Bo Ekkert Knudsen Juridisk chef, advokat 3946 3633 bek@pharmadanmark.dk
Casper Gad Advokat 3946 3627 cg@pharmadanmark.dk
Cecillie B. Jakobsen Økonomi- og Administrationsmedarbejder 39463611 cj@pharmadanmark.dk
Christian K. Thorsted Kommunikationschef 2176 8404 ckt@pharmadanmark.dk
Frederik Kragh Nielsen Politisk konsulent 2448 6266 fkn@pharmadanmark.dk
Gry Hamborg Advokat 3946 3635 gh@pharmadanmark.dk
Iben Treebak Chefkonsulent, Karriere & Netværk 3946 3618 ibt@pharmadanmark.dk
Jakob Ørum Jørgensen Advokatfuldmægtig 3946 3615 jj@pharmadanmark.dk
Julie Strægaard PA for ledelsen 3132 6212 js@pharmadanmark.dk
Karin Ortmann Servicemedarbejder 4084 9833 ko@pharmadanmark.dk
Kristine Hedegaard Jurist 3946 3623 kh@pharmadanmark.dk
Lotte Skovdal PDA sagsbehandler og arrangementskoordinator 3946 3609 lsk@pharmadanmark.dk
Mai-Brit Ladekarl Karrierevejleder 3946 3628 mbl@pharmadanmark.dk
Malene Dalmark Espeland Kommunikationskonsulent 3010 2277 mde@pharmadanmark.dk
Marie Fog Faglig chefkonsulent 3025 5311 mf@pharmadanmark.dk
Natasia Lykkeholm Klausen Advokat 3946 3636 nlk@pharmadanmark.dk
Rikke Løvig Simonsen Formand for Pharmadanmark 3124 0265 rls@pharmadanmark.dk
Sarah Piil Kommunikationskonsulent 6168 9854 ssp@pharmadanmark.dk
Simone Skovvart Piil Studentermedhjælper 3946 3606 spi@pharmadanmark.dk
Susanne Vodstrup Receptionist 3946 3607 sv@pharmadanmark.dk
Susie Stærk Ekstrand Adm. direktør 3017 8865 se@pharmadanmark.dk
Troels Yde Toftdahl Politisk Chef 4146 3626 tyt@pharmadanmark.dk
Du er her:
Hjem - Værd at vide som PDA-modtager

Værd at vide som PDA-modtager

Værd at vide som PDA-modtager

Når du er bevilliget støtte fra PDA, er der en række forhold du bør være bekendt med og vigtige deadlines, du skal overholde for at få udbetalt støtte. 
Bemærk, du skal være aktivt jobsøgende for at være berettiget til at få understøttelse.

Månedlig indberetning 
Når du er bevilget PDA, skal du hver måned lave en indberetning for at få udbetalt støtte fra PDA. Det er vigtigt, at du altid laver en indberetning - også hvis du holder ferie - ellers mister du muligheden for at få støtte i 52 uger. Hvis du har haft arbejde, skal du rapportere arbejdstimer. Ferie eller anden pause fra PDA skal også rapporteres. De indberettede timer modregnes i din PDA-ydelse, og hele uger med pause fra PDA betyder, at du forlænger din mulighed for støtte i den anden ende.

Du modtager hver den 1. i måneden et link til indberetning. Linket sendes på mail og kan altid findes på Min side under Beskeder.
I indberetningen skal du: 

  • Angive om du har fået nyt job med ja/nej. 
  • Anføre arbejdstimer og -sted ud for de enkelte dage, hvis du har arbejdet. 
  • Anføre ferie, orlov og anden pause ved at klikke på PDA-pauseknappen ud for de enkelte dage. 
  • Bekræfte, at oplysningerne er korrekte ved flueben i Tro og Love erklæringen.

Når du klikker på ”Gem” sendes indberetningen til Pharmadanmark, og du modtager en kvittering på modtagelse pr. mail.
Skemaet er åbent for redigering frem til og med deadline, og du skal gemme hver gang, du redigerer. Du vil modtage en kvitteringsmail hver gang, du gemmer din indberetning.

PDA-perioder er ikke som A-kassens
Støtte fra PDA udbetales i perioder á 4 eller 5 uger. Perioderne afviger altså fra A-kassens perioder. PDA’s deadline for indberetning er typisk midt i måneden, og understøttelsen er til disposition den sidste bankdag i måneden. Du får tilsendt en lønseddel via eBoks.

Kommende PDA-perioder 

Uge 21-24 (20.05.2019-16.06.2019). Deadline: 16.06.2019
Uge 25-28 (17.06.2019-14.07.2019). Deadline: 14.07.2019
Uge 29-33 (15.07.2019-18.08.2019). Deadline: 18.08.2019
Uge 34-37 (19.08.2019-15.09.2019). Deadline: 15.09.2019
Uge 38-41 (16.09.2019-13.10.2019). Deadline: 13.10.2019
Uge 42-45 (14.10.2019-10.11.2019). Deadline: 10.11.2019
Uge 46-50 (11.11.2019-15.12.2019). Deadline: 15.12.2019

Vigtigt om deadlines
Det er vigtigt, at du overholder deadlines for indberetning – i værste fald risikerer du, at gå glip af støtteuger. For at få PDA-ydelsen udbetalt i slutningen af måneden, skal du overholde deadline for indberetning, som altid er den sidste dag i PDA-perioden og ligger medio måneden.

Overholder du ikke periodens deadline, kan du stadig indberette frem til og med den sidste dag i måneden. I så fald vil periodens ydelse først komme til udbetaling sammen med næste PDA-periode i slutningen af den efterfølgende måned. 

Eksempel:
Perioden uge 08-11 kan indberettes frem til og med den 31.03.2019, men indberetter du efter deadline den 17.03.2019, vil ydelsen først kunne komme til udbetaling ultimo april!

Den sidste dag i måneden er den ultimative deadline, overholdes denne deadline ikke, mistes perioden. Det betyder, at perioden er tabt, idet ugerne tælles med i de 52 uger, som er den maksimale støtteperiode.  
 

@ 2017 Pharmadenmark    CVR 65250314